Microsoft Outlook 2016 en 365 automatisch archiveren instellen

Microsoft​​ Outlook​​ 2016​​ en​​ Outlook​​ 365​​ automatisch archiveren​​ instellen

 

Probleem

Het Outlook bestand wordt veel te groot. Boven de 2GB is het raadzaam om het bestand te verkleinen door te archiveren. Technisch kan een PST bestand groter dan 2GB worden maar daardoor wordt de kans op corruptie veel groter. Ook het terugzetten van een back-up (PST bestand) kan problemen opgeven.

Oplossing

Stel daarom een automatisch archiveren in. Bijvoorbeeld elke 14 dagen wordt mail die ouder is dan 6 maanden verplaatst naar een archief.

Archiveren instellen

  • Klik menu Bestand

  • Klik Opties

  • Klik Geavanceerd

  • Scroll omlaag naar AutoArchiveren en klik op Instellingen voor AutoArchiveren

 

  • Zet nu een vinkje bij Elke x dagen en meestal staan de standaard opties goed

 

  • Kijk ook of het pad naar het archive.pst bestand goed ingesteld staat, bijvoorbeeld onder​​ Documenten\Outlook-bestanden

  • Klik nu 2x OK

 

Archiveren starten

Om het​​ archiveringsproces nu handmatig al te starten doe het volgende.

  • Klik menu Bestand

  • Klik Hulpprogramma’s

  • Klik Oude items opschonen

  • Selecteer nu het juiste account of juiste map en klik OK

  • Onderaan in de statusbalk zie je dat Outlook bezig is

1

Plaats een reactie